asd
asd

Indul a motor építése

2010.08.19. 11:44

Sziasztok!

Gondolom sok mindenki megkapta már a motor első elemét a forgattyúsházat, innentől elég sok lapon keresztül a motort fogjuk építeni! Már ránézésre is sok erő rejlik a motorban, és látszik, hogy nem egy amatőr darab.

További sok sikert mindenkinek az építéshez!

A bejegyzés trackback címe:

https://amg-mercedes.blog.hu/api/trackback/id/tr272232814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexxebb 2010.08.19. 20:06:55

Én még egy kicsit várok a véleményezéssel legalább is amíg megérkezik.

Cory83 2010.08.22. 13:20:58

Sziasztok!

Üdv Mindenkinek, először lesz nekem is ilyen robbanómotoros autóm!Nagyon szuper az autó!

A blokk rögzítésével lenne egy kérdésem, más modellnél láttam ahol ez a motor van hogy nem csak 4 csavar fogja az alvázlapra hanem még plusszba motorbak is! Itt viszont csak négy furat van, motor baknak nincs hely az alvázon csak a blokkon!Elég lesz ez az rögzítés!

Segítséget előre is köszi!

Nr01 2010.08.22. 13:30:50

Hali

Mivel nem terepre való alapból az autó, ezért elég lesz bírni fogja a gyűrődést!

Cory83 2010.08.22. 14:58:33

@Nr01: Oké köszi az infót!

rc Norbi 2010.08.26. 19:30:29

Sajna én még nagyon kezdő vagyok.a beindításhoz elég ha csak berántom és kész vagy még kell hozzá valami?

Nr01 2010.08.26. 19:41:37

@rc Norbi: Hali! Kell egy izzító amit az izzítógyertyára kell berántás előtt rakni, majd ha kellően bemelegedett a motor, akkor leveheted!

rc Norbi 2010.08.27. 18:42:36

@Nr01: gondolom ezt nem küldik hozzá. hol és mennyibe lehet ezt beszerezni?

Nr01 2010.08.27. 18:46:46

@rc Norbi:
Sajnos nem. Bármely modellboltban, vagy internetes webshopban beszerezhető. Internetről csak akkor szerezd be, ha nincs a közelben modellbolt, vagy mást is vásárolt, mert nem olyan eget verően drága egy izzító, csak arra még rájön a postaköltség!
Webshop:
www.sylkamodell.hu/
v.
shop.modell.hu/
Stb.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.08.29. 08:27:44

@Nr01: Én olyan 4-5 ezer Ft körüli áron látok izzítókat. Aki esetleg ért hozzá, ajánlhatna, mert én pl azt sem tudom, hogy ugyan olyan-e a csatlakozója mindegyiknek, stb.

Nr01 2010.08.29. 08:40:00

@qpci:
Mivel az izzítógyertyák teteje "ugyanolyan", ezért az izzítók is megegyeznek.
Ez az izzító:
www.sylkamodell.hu/izzto-akkuval-toltovel.html
Töltővel együtt nagyon korrekt árban. (Tudom nincs raktáron, de be tuti be tudják szerezni)
Vagy ez:
www.shop.modell.hu/product_info.php?products_id=61194
Kicsit több pénzért műszeres:
www.shop.modell.hu/product_info.php?products_id=22006
De ezeket különböző RC fórumok adokveszek részében használtan is megtalálhatjátok, persze akkor ott már kérdéses az akku állapota, viszont, vannak nagyon olcsón ilyen izzítók.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.08.29. 08:45:12

Köszi az infót. És egy töltéssel kb hány indítást bírnak ki ezek az izzítók? Milyen akksi van bennük (pl li-ion)?

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.08.29. 08:46:48

Van olyan, aminél oda van írva, hogy akkumulátort nem tartalmaz.

Nr01 2010.08.29. 08:53:42

@qpci: Igen, van ami nem tartalmazza az akkut, ahhoz neked kell venned általában egy SUB-C akkut ekkor te döntöd el, hogy mekkorát veszel bele pl ezt:
www.zenn.hu/modelsport/product_info.php?cPath=27_101&products_id=4549
@qpci: Az, hogy mennyit bír a benne lévő aksitól függ, de nem szokták számszerűsíteni.

ricsi22 (törölt) 2010.08.29. 11:36:30

Sziasztok, az izzítók egyforma foglalatúak, mivel a gyergya szabvány méret olyan mint az autók gyújtógyertyája. én például az Rctuningtól vettem izzítót komplett szettben tart.: az izzítót az akkut, és a töltőt, komplettem 1.600 forintért+ posta de mást is rendeltem mellé, szerintem 4-5 ezer sok érte modellboltokban lehet kapni olyan 1.500- 3.000-ig.
És qpci nyugi elég sokszor tudsz egy feltöltött akkuval izzítani egy napra nyugodtan magaddalviheted például egy versenyre. Üdv

Nr01 2010.08.29. 11:45:51

@ricsi22:
Azért vetted olyan olcsón mert több mint 50% kedvezményt kaptál rá (gondolom akkor vetted amikor elkezdtek mindent kiárulni)

ricsi22 (törölt) 2010.08.29. 19:03:00

Üdv, az lényegtelen hogy kiárusítás volt-e vagy sem, nézzél szét boltokban 2000-ért kapsz. szerintem 5ezer már sok érte. lehet kapni olcsón már. sziasztok

Nr01 2010.08.29. 19:10:14

@ricsi22:
Nézhetek ha nincs bolt, amúgy ezek a webshopok alatt van általában bolt, és ott is ezekkel az árakkal dolgoznak.
5e-ért gondolom műszerest láttál, az nem csoda, hogy annyiba kerül! ;)

Alexxebb 2010.09.01. 04:41:59

hali
kaptam egy ajánlatot egy indító padra 5000 magyar forintért, müködőképes szerintetek megvegyem?
Üdv Alex

Nr01 2010.09.01. 06:03:31

@Alexxebb: Üdv!
Ha kipróbálhatod valamilyen autóval (jó a motorja a startpadnak, stb) akkor megérheti az árát, viszont ha cserélni kell valamit akkor lehet nem fogsz hozzá alkatrészt találni, ha noname.

rc Norbi 2010.09.02. 13:06:52

szevasztok!egy pillanattal ezelőtt raktam össze a blokk többi részét és azt vettem észre hogy a dugattyú megszorul a hüvely felső részénél.szerintetek ez helyes?nektek nem szorul meg?hali!!

Nr01 2010.09.02. 13:35:11

@rc Norbi:
Az úgy a jó, az újság írja is, hogy nem szabad átforgatni, nem szabad, hogy elérje a felső holtpontot, hisz 1 deka kenése sincs a hüvely + dugónak.

rc Norbi 2010.09.02. 14:37:57

de nemhogy megszorul meg is akad az utolsó 2mm nél.egyáltalán át sem tudom forgatni.ez nekem nagyon nem tetszik.pedig adtam neki egy csepp olajat is.

Cory83 2010.09.02. 17:02:51

Sziasztok!

Nekem is ez a problémám, én is úgy raktam össze hogy minden alkatrészre tettem egy kicsi olajat!
Sőt ha jól tudom hő hatására még tágulni is fog az alu dugattyú akkor mégjobban fog szorulni!?

Segítséget előre is köszi!

Nr01 2010.09.02. 17:18:56

Mivel itt nincs dugattyúgyűrű ami a 4T, 2T motoroknál a való életben megtalálható, ezért ilyen az illesztése. Első pár rántás nehezebb lesz, de miután beindul menni fog a gép. Meg nem feltűnő, hogy ez mindenkinek ugyanolyan? Csak nem a legfőbb alkatrészt ****** el a gyárban.
Amíg nincs benne üzemanyag felső holtpontig ne próbáljátok meg szerintem átfordítani, de mindenkinek a saját dolga. Én összeraktam mind a 2 motoromat eddig, és nem kísérletezem egyenlőre az átfordítással.

ricsi22 (törölt) 2010.09.02. 17:57:28

Sziasztok, elősször is nyugalom, nem kell megilyedni, a hüvely és a dugó passzos kicsit mindenkinek hisz ez a normális ugyanis itt századokban dolgoznak, de ennek ilyen passzosnak kell lennie. nekem is kettő motorom van de én nem fogom összeszerelni csak ha mindene meglessz. rusi az az olaj nem sokat ér még. külömben összeszerelésnél minden alkatrészt kennőanyaggal kennek be. Mikor a motort indítanád Főleg bejáratási időszak alatt nagyon ajánlatos kicsit hőlégfúvóval felmelegíteni berántás előtt (de egy hajszárító is megteszi). ugyanis a hüvelynek (RÉz) és a dugónak (alumínium) nem egyforma a hőtágulása, ezért felmelegítésnél a hüvely kitágul és máris nem fog szorulni( igaz egy nyers motort még járatni kell).

a bejáratásra felhívnám mindenki figyelmét ugyanis nagyon hamar megszorulhat és besülhet a motor, gondoljatok bele kb 30-32 ezres fordulat.

Úgyhogy nyugi, jó szerelgetést mindenkinek, már alig várom az új alkatrészeket. Üdv

Cory83 2010.09.02. 17:58:20

@Nr01: Köszi szépen a segítséget, megfogadom a tanácsot!

ricsi22 (törölt) 2010.09.02. 18:06:31

hali még egy kérdés, valaki alakít a motoron majd? én kicseréltem a két csapágyat sokkal jobb minőségűre, ez is kimondottan magas fordulatú csapágy. és kipolíroztam a blokkot a beönlőnyílásokat a forggyús házat teljesen és a kiömlőnyílást is 600-as aztánn 800-as aztánn 1000-es, 1500-as és végül 2000-es papírral. tökör a felület mindenhol élek elhúzva, (a főtengely belső furata a beömlés útja is meg lessz.) így valamivel jobb a keverékelegy siklása. Üdv.

Nr01 2010.09.02. 18:07:00

@ricsi22:
Jó hogy egy csepp olajat nem tettem bele, de nem baj.

Nr01 2010.09.02. 18:21:05

@ricsi22:
Nincs értelme a polírozásnak, mert éppen, hogy rontja a beáramlást, de jó munkát.
Ha sorja van azt érdemes leszedni, de tükör polír nem segít! Jótanács!
Javíts ki ha rosszul tudom! Nagy tesóknál ez igaz abban biztos vagyok.
Hali.

hondani 2010.09.02. 18:26:32

@Nr01: ezzel vitába szállnék azért,oktassatok ki, ha nincs igazam, de szerintem a polírozás nem árthat az áramlásnak, kevesebb örvény jön létre a felület mentén, sőt az áramlásra merőleges áteresztő keresztmetszet is nagyobb lesz pár tized mm-el.. Szerintem ha nem érsz hozzá tűrésezett alkatrészhez a polírozóval, nem tehetsz kárt benne! Simsonnál pl bevált:D

Nr01 2010.09.02. 18:36:20

@hondani:
Lehet benne igazság, de amennyi szívás van vele ilyen kis alkatrésznél főleg, azt szerintem nem adja vissza teljesítményben, de próbálkozni lehet.
2T motoroknál a dugattyútetőt, a kipufogónyílást, és a hengerfejbetétet (égésteret) szokás azért, hogy ne tapadjon le olyan keményen a koksz, ez biztos.

ricsi22 (törölt) 2010.09.02. 19:38:24

Sziasztok, nem akarok evvel kapcsolatban vitát indítani. :) :)
csak érdeklődöm tőletek is ,hogy rajtam kívül valaki más is tervez hasonlót. ezt nem egy motorommal is megcsináltam pl.:simson, suzuki. ott sem ártottam vele.
a csapágynak örülök hogy találtam és nem volt nagy összeg. igen Nr01 jól tudod személyautóknál is megcsinálják, mondjuk ott eleve polírozott leömlőket vesznek hozzá. személyes véleményem az hogy az özemanyagkeverék jobban csúszik és keni a felületét, és még az égési nyomok és korom sem tapad ki olyan könyen a felületen, jól mondjátok. időm az van rá vagy 2 hete csinálgatom, mikor géppel mikor kézzel finomítom:) van még vele egy kis meló. de a másik motrot azt meghagyom gyári állapotban.
Üdv mindenkinek.

Nr01 2010.09.02. 19:44:31

@ricsi22:
Akkor egy összehasonlítást csinálhatnál, hogy kipróbálod mind a 2 motorral. Aztán megírod, hogy szerinted van-e különbség.
Csapágyakon meg nem láttam márkát, de ha jól sejtem talán Koyo csapágyak, amik nem a rossz hírükről híresek, bár nem vagyok biztos a márkában.

ricsi22 (törölt) 2010.09.02. 21:20:47

@Nr01:
Oké rendben, ha készen vagyunk, és ha tényleg érezhető lessz a külömbség akkor beszámolok róla. :) sziasztok

Alexxebb 2010.09.03. 05:24:02

én csatlakozok Ricsihez abban hogy megvárom az összes alkatrész és csak akkor rakom össze a motort így a leg minimálisabb por kerül bele.

rc Norbi 2010.09.03. 15:12:33

ahogy olvastam a véleményeiteket elgondolkoztam rajtuk és megfogadom a tanácsaitokat.köszi szépen

Alexxebb 2010.09.18. 08:50:51

Hali mindenki
Nos megjött a héten a motorblokk,valahogy nagyobbra számítottam, ez olyan kis aranyos.Nagyon tüzetesen nem tudtam megnézni mert nem akarom kicsomagolni de szerintem nincs vele gond.persze a röntgen alá még nem raktam be nincs-e megrepedve a blokk :)
Üdv Alex

Nr01 2010.09.18. 14:01:56

@Alexxebb:
Hali!
1:16-os, meg 1:10-es autók motorját gondolom még nem láttad, vagy tévedek? Azok sokkal kisebbek, ez egy "nagy" motornak számít.
Üdv

Alexxebb 2010.09.20. 20:46:09

@Nr01: Hello
Valóban nem láttam ez az első ilyen autóm.
Főként makettezek a modellezésre most adtam a fejem.
Üdv Alex

Nr01 2010.09.20. 20:58:16

@Alexxebb:
Hali
Ha lesz a hétvégén hangulatom kiszedem az 1:10es gépemből a motort, meg van egy bontott 1:16osom, és teszek majd róla 1-2 képet egy új postba ;)
Üdv

Alexxebb 2010.09.22. 19:16:11

@Nr01: okés kiváncsian várom
Alex

ÉtelAdalék · http://adalekanyagok.info 2011.02.10. 21:52:20

Nemrég kezdtem el én is építeni, néhol kisebb gondokba ütköztem, de nagy nehezen csak sikerült megcsinálni :)

james 007 2011.04.25. 13:48:50

Sziasztok!
Én új vagyok itt, de rögtön bele is vágnák.Nekem is van egy ilyen autóm meg benne a gxr 28-as blokk. Azt szeretném kérdezni,hogy van köztetek valaki akinek be van járatva a motor és játszik az autóval?? Megmondom őszintén nem tudom elérni, hogy szépen stabilan alapjáraton járjon tehát már itt elakadtam! Persze lehet hogy türelmetlen és béna is vagyok. Ha tudna valaki segíteni azt megköszönném!
Még egyszer előre is köszi!
Üdv mindenkinek.

Domilaci 2011.04.25. 17:57:02

@james 007:
youtu.be/aPmMzJ7EVog

youtu.be/-U2RZl-4F-o

Szia! Én mindent a kiadvány szerint állítottam be és csak az alapjáratin kellett egy picit csavarni.

james 007 2011.04.25. 21:01:12

@Domilaci: Szia Laci!
Köszönöm a gyors választ, én is mindent az újság alapján csináltam de valahogy mégsem működik. De azért jó látni, hogy tényleg működik nálad legalább. Lehet hogy szétszedem és újból összerakom,egyelőre jobb ötletem nincs! Beindítani bármikor be tudom szinte azonnal, elkezd melegedni de persze nem mondhatnám, hogy egyletesen jár. Max egy tankot tudtam idáig kifogyasztani,de persze rengetegszer lefullad. Esetleg valami ötleted nincs véletlenül?
Üdv.

Domilaci 2011.04.25. 21:17:24

@james 007:
Nos szerintem üzemanyagot keveset kap gyorsításkor,nekem az volt mikor bejáratás után elsőnek mentem vele hirtelen nagyobb gázadásnál csinálta.
Sok sikert neked a gépedhez hidd el ezen mindenki átesett aki már járatta,csak nyugi és nem fogól csalódni mikor vezeted.
:D

james 007 2011.04.26. 20:06:16

@Domilaci: Helló!
Még kérdeznék ha nem haragszol! Akkor ezek szerint te is sokáig szenvedtél, amikor beindul eléggé ingadozik a fordulat és néha nagyon felpörög ilyenkor mindig le kell fullasztanom mert nem akarom, hogy szétpörgesse magát hisz bejáratós, de szerinted keveset kap? Hiába próbálom állítgatni a karburátoron a csavarokat nagyon nem változik, sőt amikor szegényítem a keveréket annál jobban pörög! Hogy kéne azt elérnem, hogy legalább tíz percig alapjáraton pötyögjön? Ha ebben tudnál segíteni nagyon hálás lennék!
Előre is köszi.

Domilaci 2011.04.26. 23:12:33

no@james 007:
szia!
szerintem kezd az alapnál mégpedig úgy hogy becsavarod a tűszelepet majd 4 fordulatot ki,a tolattyút 2mm nyílása legyen és az üresjárati csavart úgy hogy 0,5mm mélyen süllyed a házba (én digitális toló mérővel csináltam ezt)
69.szám 167-168.oldalán találod.
a másik dolog pedig az hogy én a távval szabályoztam az alapjáratot ezzel a beállítással,sok sikert.

Nr01 2011.04.27. 15:19:14

James!
A kis fekete csavar ami az ütköző, azt úgy állítsd be, hogy kb. 0,5mm legyen a rés a karburátor szívórészénél a hézag alapban. Ez volt már több embernek probléma.

james 007 2011.04.27. 20:25:19

@Nr01: Szia!
Arról a résről van szó amire az újság azt írja, hogy 2-3mm legyen amire Domilaci azt írta 2mm legyen? ma mindent úgy csináltam ahogy elvileg kell tolómérőztem odafigyeltem és szerintem harmincezret biztos pörgött amikor beindult elvileg alapjáraton! Tehát 0,5mm a rés a másik két csavart az újságban leírtak alapján.
Köszönöm, hogy próbáltok segíteni nagyon rendesek vagytok! Ha így sem fog menni akkor valamelyiktekkel találkozni leszek kénytelen persze csak ha nektek is jó, én egyébként pesti vagyok de Pest környékére is elviszem ha ott tudja valaki életre kelteni! Szeretnék már én is úgy játszani vele ahogy ti,és rengeteg yuetube-s filmet néztem és csak fájdítom a szívem.
Előre is köszönök mindent!
Üdv mindenkinek.

james 007 2011.05.01. 13:16:56

Hahó srácok!
Nem akar nekem segíteni senki? Hogy megkönnyítsem a döntéseteket, aki segít annak az illetőnek hajlandó vagyok a fáradozásaiért fizetni! Igen KP-ban!

Nr01 2011.05.01. 14:38:37

Hali!
Ha Pestre elviszed, akkor keresd a Sylkamodell-t v. a Kyosho-t ;) Kyosho a Mammutban van, Sylka pedig:
Tel: 322-5099 | E-mail: info@sylkamodell.hu | Cím: 1146 Budapest, Dózsa György út 29

james 007 2011.05.04. 16:41:49

@Nr01: Szega!
Kösz az infót! Elvittem a Sylka modellhez, az lett a vége hogy ott kellet hagynom mert sűrűn lefullad és ugye nem szabadna! Amúgy azt mondták ne izguljak megcsinálják.
Még egyszer Kösz a segítséget,ha már mentem vele jelentkezem.
süti beállítások módosítása