asd
asd

Az autó különlegessége, hogy a Kyosho egyik (ha nem a legjobb) belső égésű motorjával van szerelve, egészen pontosan GXR-28 Bigblock Extreme Powerrel, melynek lökettérfogata 4,53cm3 és teljesítménye több, mint 3 lóerő, melyet megközelítőleg 30.000(!!!) percenként fordulaton ad le, végsebessége pedig 100 km/h felett van.

A bejegyzés trackback címe:

https://amg-mercedes.blog.hu/api/trackback/id/tr481470111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alajos32 2009.10.24. 13:36:53

ha 30 000 ezres fordulaton működik, nemhiszem hogy túl megbízható lesz... mellesleg kétütemű?

hondani 2009.10.25. 23:06:33

@alajos32: én is kételkedtem a megbízhatóságában, utánaolvastam, és ezek a modell autók, hajók, repülők nitrometánnal működnek, ami miatt működésük más mint a megszokott motoroké. A kis méretnek köszönhetőn már nem okoz olyan nagy gondot a magas fordulatszám.

m.ese 2009.10.31. 22:35:16

Ájvé, nem semmi ez az oldal! Gratulálok a képekhez, egyszerűen mesteriek!

Au revoir,
Moi

hondani 2009.11.02. 15:08:23

Köszi szépen! Igyekszem! Remélem sokakkal megszerettetem ezt a hobbit!

Crazy_Pilot_[HUN] 2009.11.29. 22:11:43

Nos igen, ezek a motorok nem sokban hasonlítanak a megszokott robbanómotorokhoz. Üzemanyaguk egy a normális benzinkúti naftánál 3-8x drágább, nitrometánt, olajat és metilalkoholt tartalmaz motor-és helyzetigénytől függően változó arányban. A nitro 12-30%-át teheti ki a teljes keveréknek, az olaj 9-20%. De érvényes az a szabály, hogy minél magasabb a nitro tartalom, annál több olaj kell. Az alkatrészek kenését az üzemanyag tartalmazza, ezért is lehetnek egyszerűbb felépítésűek ezek a motorok. De a magazinból majd többet is megtudunk. =)
Ám a leírás alapján csak még tovább nőtt az elismerésem a gép iránt.

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.01.12. 22:46:15

Szerintem, ha eljön az ideje a bolti verziónak, biztos, hogy beruházok rá, hogy ott is megvegyem a komplett motort. 30-40k egy ilyen erőforrás, viszont ha újsággal veszed meg, akkor olyan 13-15-re jön ki. Nem éri meg???
Akkor tesznek keresztbe, ha erre a pár részre felemelik az újság árát.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.01.13. 06:27:44

@Crazy_Pilot_[HUN]: Nem hiszem, hogy felemelik. Mert volt olyan rész, mikor csak 2-3 mütyür alkatrész volt az újság mellett. Szerintem ki van ez találva, hogy megérje nekik úgy, hogy végig marad az ára a csomagnak. Így is közel 200 ezerre jön ki. Plusz az üzemanyag, amit neked kell megvenni, nézegettem, nem olcsó.

Lujza83 2010.01.22. 19:34:22

Nos a motor indulása az a 2T motoré mert a gyertya segíti az üzemanyag elégését, de utánna már a diessel motor elvén dolgozik
továb :)

Penge82 2011.02.22. 16:56:50

Na, én mesélhetnék errôl a csodás motorròl! Most cserélem harmadszor a hajtòkart! Hogy miért?
Egész egyszerüen azért, mert a hajtòkar darabokratörött! 2X! Még bejáratni sem tudtam a motort! 2 perces járatás után egyszerüen reccsent egyet, és mikor szétszedtem, a hajtòkar darabokban volt a motorban! Errôl ennyit! Reméllem amit most fognak küldeni, már jò lessz, és nem száll szét!! Kár hogy nem tudok ròla feltölteni ide képet!

Valakinek ötlete, hogy miért tört el?

Üdv.:

Nr01 2011.02.22. 17:49:52

@Penge82: Melegítetted berántás előtt a motort? Ha nem akkor, azért elreccsenhetett szerintem.

Penge82 2011.02.22. 20:12:22

Mit értünk melegítésen?
Sok forumon érdeklôdtem, és kaptam választ erre a kérdésre, de ez új!

limike 2011.02.23. 15:18:24

hajszáritoval fel melegiteted a hengert?

Nr01 2011.02.23. 15:24:55

@Penge82: Hajszárító, vagy hőlégfúvó és kicsit megmelegíteni. Az újság is írja, ha jól emlékszem. Ennek fényében úgy érzem ez a mozzanat nem történt meg, a gyártó nem hibáztatható.

Alexxebb 2011.02.23. 18:11:06

vagy lehet rosszul raktad össze,esetleg anyaghiba bár 2-nél azt már kizárnám de az ördög nem alszik

Nr01 2011.02.23. 19:01:29

@Alexxebb: Az anyaghibát 2-nél én kizártam alapból, persze lehetséges, szerelési hiba is másodszorra már csak jól rakja az ember össze, ha elsőre nem is sikerült neki. Én a felmelegítés hiányára gyanakszom... hát gondoljatok bele mennyire szoros a dugattyú és a hüvely illesztése, nem kis erőt fejtenek ki ott a dolgok, hogy "hidegen" átforduljon. Persze járatás után, már mikor bekopik nem feltétlen kell melegítés, de akkor is lehetséges, rontani nem rontasz vele... persze ne 150°C-ra melegítse az emberfia.

Penge82 2011.02.23. 19:54:46

Aha...! Ez mind okosság, és mind átgondoltam én is amit írtatok! Amúgy az ujság nem írja az elômelegítést! A másik meg ha rosszúl lett volna összerakva, akkor el sem indúl, vagy egybôl törik, nem 2 perc után, mikor már jòl be van állítva az alapjárat is, és pöförög rendesen!
Az elsônél megállapították a gyártási hibát! A másodikat most vizsgálják!

Egyszòval mindenkit intek az òvatosságra!

Jahh, és a pláne az, hogy a hajtòkar helyett, fôtengelyt postáztak ki, amit visszaküldtem, mert valakinek az hiányzott, az én hajtòkaromat pedig ô kepta meg! Vajon miért kellett cserélnie a fôtengelyt? Hisz cseremelléklet volt a csomagra feltüntetve!

Nos?

De ne szapuljunk senkit, hisz ez elôfordul! Csa az nem mindegy kinek a pénztárcája sinyli meg az ilyen problémát!

Nr01 2011.02.24. 15:02:43

@Penge82: Ha az újság nem írja, akkor én írom! :) Hajszárítóval, vagy meleg hőlégfúvóval piríts oda neki első indításnál.

Alexxebb 2011.02.24. 17:15:49

@Penge82: Szia
Hidd el együtt érzünk veled de én mindenképpen,vigasztaljon az a tudat hogy mi se tudjuk használni a nagy hideg miatt a kocsikat uh. nem maradsz le semmiről.
Remélem a következő hajtókar már tökéletes lesz.
üdv Alexxxebb

Domilaci 2011.02.26. 11:42:45

@Penge82: szia
Nekem is darabokra tört a hajtókar és én már bejárattam a mocit.

én tettem ide képeket
img6.indafoto.hu/1/3/116823_38d5ababa45436d6149d3750efc88f3b/10606893_27f3f2ed73dbf3edcefa78f6c7b26246_m.jpg

img7.indafoto.hu/1/3/116823_38d5ababa45436d6149d3750efc88f3b/10606891_c2d58752e0aff14892a63415381fa441_m.jpg

Penge82 2011.03.06. 17:00:01

@Domilaci: Hali!
Én most már a 3.-at gyepálom! Nem tudok mást mondani, mindt hogy reklamálj, és küld el a képeket! Kérg garis cserét! Én is ezt csináltam, már kétszer!
Most ott tartok, hogy talán sikerül bejáratnim! Már a harmadik napja hogy üzemképes a mocim! És ha nam merült volna le az izzítóm, akkor be is tudtam volna mostanra járatni! Nekem eyz így bevált, harmadikra úgy néz ki, tudtak egy olyan hajtókart kűldeni, ami nem minőségi hibás! Sok sikert hozzá!

hundark 2011.03.07. 18:01:14

Sziasztok!A segítségeteket kérném!Nem nagyon vagyok tisztában hogy milyen üzemanyagot használjak,16% nitrometánt vagy 25% ost??Előre is köszi!Ja és az alu lengőkarokat hol lehet megvenni mert sehol nem találtam!!

Nr01 2011.03.08. 14:21:01

@hundark:
Hy!
Alu lengőkarokat itthon sajnos szerintem sehol, mert a hivatalos forgalmazó bezárt, maximum külföldről ebay, stb

Üzemanyagot meg olyat használj amilyet szeretnél!
16%-os: hosszabb élettartam, mint 25%-ossal, minimális teljesítményveszés utcai használat esetén észrevehetetlen.
25%-os: teljesítmény növekmény a 16%-os képest, de minimális, motor élettartama csökken a 16%-oshoz képest.

Penge82 2011.03.14. 17:31:40

Sziasztok!

Egy nevetséges kérdésem lenne!
Valaki mondja meg, hogy miért fullad le az autó, ha gázt adok neki?
Az alapjárat ok! Sikerült beállítani! Pöfögög ahogy kell! Nem forog a kerék!
Viszont, ha el szeretnék vele indulni, kis gáz, és ok, megy, de ha nagyobb gázt adok neki, lefullad!
Gondolom, hogy a levegőn, vagy az üzemanyagmennyiségen kellene állítani!?
De mere, hogyan?

Nem vagyok ilyen téren jártas sajna! A motor szépen bejáratódott, már lassan 1 l üzemanyagot elpöfögött!
Előre is köszi a válaszokat!
És ne röhögjetek! (o:

Alexxebb 2011.03.16. 23:21:36

@Penge82: szia Ami nekem segített a levegő üzemanyag keveréken és az alapjárati fordulat állításával sikerült belőni hozzáteszem cca:3 órába tellett mire jó lett.Aztán üzemanyagot váltottam 16-os ról 20-as ra és ismét állítani kellett rajta

tomexx 2011.03.23. 14:29:32

Sziasztok!

A következő a problémám:
A GXR-28-as forgattyús házba bele raktam a melléklet csapágyakat,majd ezt követően a forgattyús tengelyt. Ekkor még minden gond nélkül el lehetett forgatni a forgattyús tengelyt,sőt még azután mikor hajtókar illetve a dugattyú bele került. Miután viszont a hengehüvelyt és a hengerfejet is felszereltem akkor mág nem lehetett teljesen körbe forgatni a forgattyús tengelyt. Levettem a hengerfejet és azt tapasztaltam,hogy a forgattyús tengely ugyan körbe forgatható,de a dugattyú felnyomja a hüvelyt 1,5-2 mm magasságra (át lehet látni a hüvely peremének alja és a forgattyús ház között). Sajnos időhiány miatt nem is tudtam többet foglalkozni a jelenséggel,de pár napja aztán összeraktam a teljes motort,behúzóindítót,karburátort. A behúzózsinór könnyedén mozog,de mindössze maximum 11cm magasságra lehet kihúzni. Olvastam a kiadványban,hogy hogyan ajánlott elindítani az autót,de igazából a fent leírt jelenség miatt és a kiadványban is azt olvastam,hogy a zsinórt 20cm-nél tovább nem ajánlott kihúzni (nálam ez max 11cm) nem mertem megkísérelni az indítást (gyanítom nem is sikerült volna).

Nr01 2011.03.23. 14:39:24

@tomexx:
Csáó!
Párszor már le lett írva, de akkor még egyszer: A hüvely és a dugattyú illesztése olyan szoros, hogy első indítás előtt a motort fel kell melegíteni, ugyanis a hőtágulás miatt a hüvely többet tágul, mint a dugattyú, és akkor át fog fordulni, és be fog indulni.
Oda is volt írva a kiadványban HOGY NE FORGASSA ÁT KENÉS NÉLKÜL.

Nr01

tomexx 2011.03.23. 16:05:01

@Nr01: Köszi a választ!
Közben megtaláltam a választ. :)
Igen,olvastam,hogy ne forgassa át kenés nélkül,egyszerűen csak nem értettem,hogy mi a manótól fog átfordúlni,de így már értem!
Mégegyszer köszönöm!

SanyaGTI 2011.03.24. 23:26:31

Sziasztok!
Bejáratással kapcsolatban lenne néhány kérdés.
Milyen beállítással indítottátok be először a motor?
Mert amit az újság ír azzal nem jutottam semmire..
Felmelegítettem első indításkor a hengert,4-et nyitottam a főfúvókán,üresjárati is 0,5 a házhoz képest befelé..stb.Mégsem indul be..csak úgy lehet életre kelteni ha az üresjáratit kitekerem a házon kívül kb. 1mm-re..Ha menet közben tekerem befelé emelkedik a fordulat nem gyengén és ha leviszem leáll..utána be sem undul csak ha ismét kitekerem az üresjáratit.Mit csinálok rosszul?
Köszi!
Sanya

limike 2011.03.25. 13:08:12

a gyári beállitások 98 százalékban jok! én nem bántotam csak az alapjárat üvöltöt azon állitotam csak és szuperül megy most fogom majd zárni hogy jobban huzzon magas fordulaton a füstöt csak lövi orba szájba

gyurii 2011.03.25. 14:51:47

Sziasztok.

Sajnos nekem is eltört a hajtókar ! Azóta szóltam a kiadónak és megígérték, hogy garanciába cserélik az alkatrészt.

Domilaci 2011.03.25. 20:52:43

@gyurii: Szia!
Nekem 1 hónapja lesz hogy küldik.

gyurii 2011.03.25. 21:07:31

@Domilaci: Azóta áll a kocsi ? vagy vettél helyette valamit ?

Domilaci 2011.03.25. 21:12:42

@gyurii: Azóta áll mivel mikor beszéltem velük egy párnapot mondtak a cserére.
És most törölgetem.

gyurii 2011.03.25. 21:20:35

Az frankó ! Én most fogom 29.én kapni az utolsó számot azzal ígértek, hogy küldik !

Nem próbáltál velük többször beszélni ? Olvastam, hogy mások is jártak így és nekik leküldték rendesen a pótalkatrészt.

SanyaGTI 2011.03.26. 10:16:53

az üresjárati csavar nektek hová van tekerve?Úgy ahogy írták? (0,5mmre befelé)?

gyurii 2011.03.26. 18:44:25

Nekem inkább kifelé áll a házból 0.5-re

SanyaGTI 2011.03.27. 22:39:44

@gyurii: nekem is...
nagy nehezen,de beindul,működik is,füstül is,de hidegen nem tudom beindítani csak ha felmelegítem vagy 50-60fokra..ez miért van?
a másik kérdésem,ha gyorsítok és hirtelen hosszan fékezek sokszor leáll,pedig alapjában magas az alapjáratom.Valami ötlet?

Nr01 2011.03.28. 06:34:00

@SanyaGTI: Mennyit járattad eddig a gépet? Felmelegíteni pedig ajánlatos minden indulás előtt! ;)

SanyaGTI 2011.03.28. 06:47:24

@Nr01: Kb 5 tankot.min kell állítanom,hogy ne álljon le?es miért magas az alapjárat?mégis hosszú féknél leáll..

gyurii 2011.03.28. 08:55:38

@SanyaGTI: Sajnos semmiféle ötletem nincs, mivel az én motoromban 2 perc után eltört a hajtókar. Most várom a pót alkatrészt remélem, hogy ezzel én is be fogom tudni járatni.

SanyaGTI 2011.03.28. 20:48:55

Akkor nincs senkinek ötlete,hogy nagy gáz után miért áll le vagy amikor gyorsítás után fékezek?Az alapjárat pedig elég magas már,csak ha odahúzom akkor esik vissza vagy legtöbbször leáll...
köszi

limike 2011.03.29. 08:00:09

az alacsony fordulati csavart tekerd bejeb és akkor emelled a fordulatot vele 1/8 csak

SanyaGTI 2011.03.29. 09:21:25

@limike: Már így is magas az alapjárat,de ha zárok akkor meg nem veszi fel szépen a forudulatot.

limike 2011.03.29. 21:16:44

az alapjáratin meg az alacsony fordulati csavaron álits! ha hörög zárjál az alacsony fordulatin. nekem üvöltöt az alapjárat és álitotam rá és jolet.

dontomex 2011.04.03. 17:40:52

Sziasztok!

Remélem valaki tud majd segíteni!
Úgy 1000. rántásra sikerült elindítani az autót. ezt csak úgy sikerült elérnem,hogy a gázkar kb. félig nyitva van,a tűszelep 4x360 fokot van kitekerve, a tolattyú ütközésállítója nem látszik,az üresjárati csavar pedig kb. 5mm-re lóg ki a házból. Elég nagy fordulaton pörög a motor. Ha a gázkart visszább tolom úgy,hogy 3/4 részben legyen csak nyitva akkor már le is áll. Ha az üresjárati csavart állítom akkor vagy nem indul el vagy csak ismét az 50. rántásra. Valaki meg tudná mondani,hogy mit merre tekergessek?

dontomex 2011.04.03. 17:49:39

@dontomex: Amit még kifelejtettem,de lehet,hogy fontos!
A kerekek nem forognak. Füst csak nagyon minimális,viszont az olajat köpi kifele rendesen!

gyurii 2011.04.05. 19:52:05

@Nr01: Szia !

Milyen eszközzel melegíted fel ? Itt arra lennék kíváncsi, ha kimész olyan helyre ahol nincs 220V ?

Nr01 2011.04.06. 14:06:01

@gyurii: Hali!
Ha kimész és van 12V (szivargyújtó) akkor szivargyújtós 230V (Mo-on nem 220 hanem 230 :)) átalakító, és bele hajszárító v. hőlégfúvó.

limike 2011.04.06. 15:41:57

hogyan a 2000w hajszáritot?

gyurii 2011.04.06. 16:07:24

@Nr01: Szia

Erre én is gondoltam, de az elektronikai boltban ahol érdeklődtem e felől azt mondták, hogy a kocsi aksit hamar le fogja szívni, mert nagy az áramfelvétele !!! Most 12V-os hajszárítót keresek a neten ha van !

Nr01 2011.04.06. 17:36:06

@limike: 2000W minek? 1000W-os kis Braunom van simán jó, és igen, így van használva.

@gyurii: Őszintén megmondom, én azt az átalakítót szét kaptam, mint blöki a lábtörlőt, és direktbe van kötve egy + aksira, amit beteszek az autóba, ha megyek. Amúgy meg nem kell sokáig használni... első indítás előtt melegítés azt kész. Ha közbe leáll felesleges melegíteni, mert az üzemi hőfok már megvan.

gyurii 2011.04.06. 17:42:05

@Nr01: Szia

Igen igen értem hogy mit mondasz ! Ki fogom próbálni kérek kölcsön és utána okosabb leszek, remélhetőleg ! Viszont most nézegetem ezt www.conrad.hu/conrad.php?name=AdvSearch nem tudom, hogy ez mekkora hőt tud termelni ! elég lenne e a beindításhoz ! Ez azért olcsóbb lenne mint az átalakító és ez 12V-os !

Nr01 2011.04.06. 17:47:18

@gyurii: Nem esküdnék meg rá, de szerintem ez kevés lesz. :) Aki nem szeretne ezzel bajlódni, az használjon nyílt lángot. Biztos jó lehet, én nem próbáltam még.

gyurii 2011.04.06. 17:50:03

@Nr01:

Amúgy neked milyen átalakítód van ? Hány watt ?

Nr01 2011.04.06. 20:16:48

@gyurii: A márkájáról fogalmam sincs... lent van a garázsban. 1000W-os hajszárítóhoz 1000W-os átalakító :) az tudom, hogy olyan 40k körül lett volna ha megveszem boltban, csak rokonom olyan helyen dolgozott ahol voltak ilyen cuccok, aztán lett egy olcsón :)

gyurii 2011.04.06. 20:19:06

@Nr01:

Értem köszi a választ. Nem tudom, hogy mit fogok csinálni, mert a 40k az sok nekem.

Nr01 2011.04.06. 20:43:22

@gyurii: Nem tudom mennyire enyhítek a szíveden, de Conradon ha jól láttam nemsokára lesz náluk 28k-ért azt hiszem 1000W-os.

balu75 2011.04.25. 14:12:49

Sziasztok!

Most sikerült összeraknom a gépet, mert egy kicsit elcsúsztam. Elég problémás a beindítsa. A gyertya tömítése elég rossz állapotban van a sok ki-be rakosgatástól. Ez lehet oka a nehéz indulásnak? Milyen típusú gyertya való bele pontosan? Ezt nem találtam sehol.

Köszi a segítséget.

nopy 2011.05.05. 14:12:09

hello! Az én autómból elszált az erő!

zsoltpecs 2011.05.14. 18:22:08

Sziasztok!Van valaki aki pécsi?Szeretnék segítséget kérni a beállításokkal kapcsolatban.Ha esetleg valaki megmutatná élőben a dolgokat megköszönném mert már ott tartok hogy kihajítom az egészet a kukába.

o-lajos 2011.06.04. 13:49:18

Hi!
16%-os levessel Os Max 8, 20%-os lével Hpi R4, 25%-os üzával Lrp 5-ös.

Janikj 2011.06.21. 16:10:09

Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy ha beindítom a motort egy ideig (max 45mp) jár rendesen. Majd elkezd pörögni mát az atom. Ha lefojtom, és újra indítom, vagyis csak próbálnám akkor pedig nem nagyon akar beindulni, mikor beindul, akkor meg alig ketyerészik és leáll. olyan harmadik indításra megint beindul és elkezd forogni, mint az állat. Próbáltam neki húzni egy-egy nagyobb gázt, akkor mintha elfogyna a nafta, és megint leáll. A gyári beállításokkal indítottam, de akárhogy állítgatom nem javul a helyzet. Az első indításnál szívatott így minket, de aztán lassacskán beállt. A második tanknál első rántásra indult és szó nélkül el is pöfögte a tankot. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akkor rossz irányba forgott a motor. azóta két hét telt el, és megint csinálja. Az csak plusz, hogy hol előre, hogy pedig hátrafelé indul be a motor. Ezt a részét egyáltalán nem értem, mert a behúzó csak egy irányba tudja berántani, a másik irányba szabadon fut. Valaki tud valami orvosságot? Már kezdek arra gondolni, hogy a karburátornak lesz valami baja.

o-lajos 2011.07.12. 06:38:22

@Janikj: Hi!
Milyen a gyertyád, és az üzemanyagod?
A tűk gyári állása nem ok a kompozit kipufogóhoz, ezért próbáld ki a következőt:
-fő dúsító tű a teljesen zárt álástól 4,1/4 vissza
- alacsony fordulati csavar a porlasztó síkjában
- alapjárat állító csavart úgy állítsd hogy a tolattyú 0,5-0,4mm-re legyen nyitva!!!
Ja, a motor simán tud "vissza" forogni, de ilyenkor azonnal állítsd le, vagy tönkre vágod.
Remélem tudtam segíteni.
süti beállítások módosítása