asd
asd

Ahol most tartok

2009.10.23. 12:06

Elnézést kell kérnem olvasóimtól, a blog írásáának nem az építés kezdetekor álltam neki. Jelenleg a tizennyolcadik résznél járok a nyolcvanból, ami azt jelenti h a teljes hátsó felfüggesztés összeált. Ne aggódjatok szinte teljesen megegyezik az elsővel, melynek összépítéséről résletesen tudósítok!

A képen az első rész tartalmát láthatjátok: a lengéscsillapító alkatrészeit, valamint sz első gumit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amg-mercedes.blog.hu/api/trackback/id/tr381469506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.25. 15:49:49

Sziasztok!
Köszi Levis1!
Megjöttek a tuning alu cuccok!
picasaweb.google.hu/czirbiklaszlo/AMGMercedesSajatOsszeszereles?authkey=Gv1sRgCP2g6OPnvYPxSg&feat=directlink
A motor még nem tudom, hogy be lehet-e szerkeszteni a Mercibe, de elég komoly moci STS 4,6 cm3 erősített verseny motor (monster).

jancsi ,,pöpec'' 2010.03.25. 19:43:30

Czirbiklaszlo, meg kérdezhetem,hogy mennyi volt a komplett motor?Csak kíváncsiságból,hogy mennyiért adják?Jól néznek ki a festett alumínium alkatrészek. Sajnos nálunk itt a kisvárosban nem nagy az alkatrész kínálat.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.25. 20:21:31

Sziasztok!
Jancsi "pöpec", a motor kb 8.000 forintomba van (max.), a dobozára 32.990- ráírva (kompett zsír új moci), olcsón jutottam telefonokhoz (4db Nokia 3120) és azokra cseréltem el 24.000 ft értékben. Te is tudsz ilyen tuning cuccokat venni, mert neten van sok rc webshop, én is egy ilyen vebshopban vettem, és házhoz hozták.

jancsi ,,pöpec'' 2010.03.26. 19:33:42

Üdv Mindenkinek!Köszönöm a tippet Czirbiklaszlo.Majd szétnézek akkor én is a neten az rc webshopokban.Mert egy pár dologra nekem is lenne szükségem.Sziasztok.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.26. 22:27:53

Sziasztok!
Nézz szét Jancsi "pöpec", csak ne ragadj le egynél, mert valami az egyiknél, valami a másiknál olcsóbb.

denttech 2010.03.27. 11:21:18

Sziasztok!
Én teljesen zöldfülű vagyok a témában ezért szeretnék kérdezni:
-több képen is láttam, hogy elöl és hátul is az alsó lengőkarokat egy-egy a differenciálmű mögött átvezetett fém rúddal kötöttétek össze,ilyen alkatrészt én nem kaptam, mi a szerepe és hol tudnám beszerezni! esetleg valami jó rc webshop címet is szeretnék kérni ahonnan van házhoz szállítás! Előre is köszönöm! Üdv

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.27. 13:51:58

Néztem, és vannak képek az albumomban a beszerelésről (8-9-10- es kép).

denttech 2010.03.27. 20:11:36

Köszönöm a választ, én is megrendelem.
A gyári szervot amit majd kapunk hozzá azt érdemes kicserélni komolyabbra?gyenge a gyári vagy mi a baj vele? esetleg még azt kérdezném hogy milyet lenne érdemes venni?

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.27. 20:33:48

@denttech: A képeim között megtalálod (9 bejegyzéssel feljebb) a távot és a szervót is amit én vettem.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.03.28. 10:31:54

Sziasztok!
A Merci gyári távja eladó bontatlanul dobozban.
Ha valakit érdekel jelezzen e-mailben: czirbiklaszlo@gmail.com
Köszönöm!

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.03.31. 23:58:32

Kedves czirbiklaszlo!
Szeretném megkérdezni, felraktad-e az alucuccokat, és ha igen, akkor mennyire passzolnak.
Már régebben felfigyeltem egy oldalra, ahol ezt árulják, frankó áron, feleannyiért, mint pl. a márkaboltban. Az össz gondom csak annyi, hogy milyen paraméterek, megjelölések, megnevezések alapján választottad ki? Elég volt annyi, hogy 7.5-ös Kyosho Inferno-hoz való alkatrész?
Válaszod előre is köszönöm.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.04.01. 11:04:10

@Crazy_Pilot_[HUN]:
Sziastok!
Crazy Pilot, igen felrakom az alu cuccokat, az eleje annyiban tér el, hogy a hátsó féltengelyt kell berakni előrre, mert kb. annyival szélesebb így az eleje az autónak. A hátsó C elem nem igazán jó, a hátsó lengőgarnál pedig hézagolni kell egy picit a gyári C elem és a lengőkar közötti hézagot. Igen csak annyit írtam be, hogy Kyosho Inferno 7.5.

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.01. 17:10:57

Köszi szépen.
De a hátsó féltengely helyett mit raksz be? Az elsőt? VAgy a másik verdáét?
Ma vettem nitro szűrőt 1400-ért, a Sylkamodell-től, mivel saját csapatuk van, és az eladó azt mondta, az olcsóbbat szokták használni, mert az is ugyanolyan megfelelő, azt vettem.
A bolt egy piciny zug, de segítőkészek, és jól el vannak látva mindennel, csak épp a Kyosho-val állnak hadilábon. De azzal annyira, hogy egyáltalán nincs tőlük márkacucc.
Viszont megtudtam 1-2 érdekes, tanulságos dolgot is. Ez az üzlet egyben szerviz is, bevallom, nagyképűen és fölényesen elvigyorodtam magam, amikor mesélte, hogy nincs most itt az a kollégája, aki a Kyosho gépekkel foglalkozik, ő tudna alkatrészekben segíteni, mert hozzá viszik minden apróságért a gépeket, ugyanis a pilóták igen nagy része (elmondása szerint 50-60%) egyáltalán nem ért a járműhöz, csak vezetni tudja. Talán. Nos, ennyivel többek vagyunk mi, nem félünk szétszedni bármely részét a kocsinak, tudni fogjuk (remélem), mi LEHET a hiba, és ha van alkatrész, merem állítani, képesek is vagyunk orvosolni a problémát.
Na de visszatérnék az eladóra. Azzal tisztában volt, ha a Kyosho gépekkel nem is, hogy igen nagy a szervízigényük, rengeteg apróság elromolhat (és el is fog romolni). Mesélte, hogy a diffiben használt spiáter fém fogaskerekek egy nagy rakás hulladékok, egy durva erejű versenygéphez tartozó diffi fogaskerekek nemcsak hogy acélból vannak, hanem 4 bolygókereket használnak. A kenés ellenére is várható a gyors kopás.
A másik igen érdekes dolog, amit már pedzegettem itt a fórumon, tőlem függetlenül hozta fel az eladó, az pedig a váltó fogaskereke. Kérdeztem, milyen kenést javasol hozzá, ő annyit mondott sanda mosollyal, hogy "Kérem szépen az nem kopni fog, hanem elnyíródni 2-3 futam után, és még örülhetek, ha annyit kibír". Nos igen, ezért is hurrogtam le qpci-t, hogy hogyan képzeli, hogy műanyagból van a fogaskerék, mivel józan paraszti ésszel is lehet tudni, ez a rész a hajtáslánc egy kényes pontja. Ez úton is bocsánat érte.
Itt sem árulnak kasznit, de egy javításra váró 1:8 on road osztályú gép állt a polcon. Egy gyönyörű 320i BMW karosszériával. De hogy ez mekkora! Most láttam csak igazán, nem egy buggy-n, hanem egy ilyen típusú verdán, mekkora is lesz a "kicsikénk". =)))

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.01. 17:38:01

Köszi Laci.
Az viszont nem tiszta, hogy a hátsó féltengelyek helyére mi kerül? Az elsők, vagy a cserekocsi hátsói?
Ma vettem nitroszűrőt 1400-ért. Volt drágább is (1800,-), de az eladó szerint ez is tökély, mivel a csapatuk a versenyen is ilyet használ, semmilyen gond nem volt vele. Azért ez már jó referencia. =)))
Sylkamodell, akit érdekel, a gond, hogy a széles választék ellenére nincs Kyosho alkatrész, sőt, se komplett kocsi, se tuning cucc hozzá.
Viszont az üzlet egyben szerviz is, így tudott adni pár hasznos tippet, észrevételt. Először is azok, akik a legtöbben odaviszik javítani a gépet, pont hogy Kyosho-sok. Rengeteg velük a műszaki gond (igaz, sok az apró), amiket egyáltalán nem tud megoldani a kezdő pilóta, fingja sincs gépe működéséről, csak vezeti, már ha legalább azt tudja. Itt azért fölényesen vigyorogtam egy jót magamban, hogy mi azért mások vagyunk, nem fogunk kétségbe esni, ha valamit meg kell javítanunk, vagy legalább tudjuk a hiba okát. De szerintem akkor már, ha van alkatrész is, megoldható a probléma.
A boltos szerint az egyik leggyengébb pontjuk a Kyosho-knak a (idézem:) "hányadék2 diffi. A fogaskerekek nemcsak, hogy spiáterből készültek, de egy hasonló erejű csúcsmocihoz (burkolt dícséret a motor felé =)) való diffiben 2x2 bolygókerék dolgozik 1 kereszt rudazaton. Hiába a jó kenés, el fog kopni baromi gyorsan.
A másik érzékeny pont, amit sejtettem is, a váltó fogaskereke. Ez valóban műanyagból van, bocs, hogy lehurrogtalak, qpci. De az ember azt várná, hogy józan agrár ész szerint a nagy igénybevételnek kitett alkatrészek fémből készültek. Francokat. (Itt a példa a másik vitánkra tömegcikk vs. minőség)
Kérdeztem, hogy milyen kenést javasol a váltóhoz, mire ő sanda mosollyal csak annyit felelt, hogy "Az nem elkopni, hanem elnyíródni fog."
Nah, f.sza. Bár megjegyezte, hogy az egész hajtásláncnak ez a két necces része van, ha sikerül jó minőségű alkatrészekre kicserélni őket, akkor egy tartós darab birtokosa leszek. De ha nem, ezek örökös problémát fognak okozni.
A polcon láttam egy on road kategóriájú 1:8-as 320i BMW-t. Gyönyörű volt, és hatalmas! Láttam már Buggy-t 1:8-ban, de a mi kategóriánkat még nem. Már el tudom képzelni... Gyerekek! Remélem, azért sok örömöt is fog okozni az elkerülhetetlen gyermekbetegségek bosszúsága ellenére is. =) Bízom a legjobban, és már én is tanácsolom: Tuning mindenek felett. Hosszútávon megéri!

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.01. 17:38:56

-.- Az előző kommentemet nem küldte el, újra kellett írnom. A 2. elküldése után mutatta csak, hogy az elsőt is elküldte. Bocs a duplázásért.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.04.01. 18:00:57

Sziasztok!
Szia Crazy Pilot, nekem van nagyon sok plusz alkatrészem amit vásárolgatok folyamatosan, így vagyok a féltengellyel is, ezért van pluszban hátsó féltengelyem is.
A Sylkamodellt én is csak ajánlani tudom, mert nagyon rendesek (onnan van a távom és a szervóm is).

jancsi ,,pöpec'' 2010.04.02. 19:24:12

Sziasztok.Ma megkaptam a42. 43.számot.Végig olvastam a váltóval és beállításával kapcsolatos cikkeket.A váltó röpsúlyának beállítását is.Azt írják,hogy a beállítás semleges helyzetben van ami optimális.Gondolkodott valaki már azon,hogy megváltoztatja a beállítást?Valószínűleg én nem fogom nagyon kanyargós pályákon használni?!

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.02. 23:36:37

Igen, a röpsúly semleges, mint minden más (pl lengőkarok beállítása, hasmagasság). A gond az, hogy nem csak egyenes úton kell futtatni. Hacsak nem kizárólag drag-elésre használod a verdát. =) Az adott pálya felépítése fogja meghatározni, mi az optimális.
Én ma kaptam meg a 38-39-et. =) Ami késik, nem múlik.

ricsi22 (törölt) 2010.04.03. 11:51:15

Sziasztok.
Crazy Pilot, köszi a beszámolódat. nem csak ebben az egy modellben van műanyag fogaskerék a váltóműben, az Inferno és a Fazer is műanyagot használ, némi túlzás, hogy olyan gyorsan elkopik, hisz nem egy barátomnak van meg hónapok, évek óta. emlékeztek írtam hogy sztem. műanyag, de kapható fémben is. a difivel ugyanez a helyzet gyenge minőségű maga az anyag nem tudom milyen hosszú az élettartalma de biztos nem 2 tank utánn kopik el. mondjuk engem az sem érdekel mostmár befejezem a gépet. a difi paramétereit is nézegettem és találtam is mindössze 6 ezer forintért difit. edzett acélból készültet, komplett bolygómű, 4 fogaskerekes, és edzett acél meghajtótengelyt. szeretnék abból is beszerezni min. kettőt előre-hátra. mire kész lessz a kocsi megpróbálok mindent amit lehet jobbra cserélni rajta. Gyurka a fórumon felvetette hogy a 2-ik fokozat fogaskerekében lévő két soklócsapágyát, golyósra cseréli. szerintem aki nem sajnálja rá azt a 4-500 forintot megéri beruházni rá. jancsi "pöpec" a röpsúlytárcsával kapcsolatban csak annyi hogy én bátran elmerem állítani, sőt már meg is néztem belűlről részletesebben, hisz a füzet írja a gyári beállítás paramétereit. teljesen betekered a csavart majd 2 teljes fordulatot visszahajtasz rajta. szóval nem kell tőle félni. én biztos próbálok majd rajta finomítgatni, de ezt mindenki maga dönti el milyen beállítást használ. további jó szerelgetést minden modellezőnek.
Sziasztok, üdv:ricsi

ricsi22 (törölt) 2010.04.03. 11:57:48

Üdv.
még egy mondat, Czirbiklaszlo barátom képei láttán, nagyon megtetszett nekem is az alumínium lengőkarok amiket vett. én magam is beruháztam rá. az rctuning oldalról rendeltem, akciós áron 4690 ről volt 2040ft.-ra leárazva. Inferno 7.5 alkatrészek. össze is rakta már a gépet, akit érdekel a picasaweben megnézheti a képeimet. üdv mindenkinek.
picasaweb.google.hu/110372951873225479300/CimNelkuliAlbum#

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.03. 19:57:55

Tisztában vagyok azzal, hogy nem csak ebben műanyag a váltó fogaskereke, amin megmutatta a boltos, az nem Kyosho-s volt, és mégis műanyag. Ami miatt mégis hiszek neki, az azért van, mert a cégük egy igen jeles eredményekkel büszkélkedő csapatot is működtet, másrészt mert javítóműhelyként elég sokszor belebotlanak ilyen gondokba. Például most egy E55-ös Nokiát szeretnék, de a fórumokon csak rosszat hallottam róla. Ezért ismerek pár mobilszervízt, és becammogtam hozzájuk, érdeklődni az E55-ös szervizigényéről, hibáiról, megbízhatóságáról. És a szervizesnél ki tudná jobban? A gyártó úgyis agyonajnározza, elfogultan dicséri alkotását. Ezzel szemben 2-3 egymást nem ismerő szerelő nem fog baromságot mondani, főleg, ha hozzáteszed, hogy akár tőlük is megvennéd, mit szólnának hozzá, mit ajánlana helyette.
Ugyanezen megfontolásból érdeklődtem az eladónál én is.
A csere-bere hozzáállásod jó, én ugyanezt szeretném, csak zsé kell hozzá. Az alu lengőkart természetesen megveszem, de Laci észrevétele a rövid első féltengellyel kapcsolatban aggodalmat és akadályt jelent (ezúton is köszönet érte). Ugyanis nekem nincs pót féltengelyem. Magyarán előbb azt szerválom be, aztán a többit.
A Tuning R/C honlapja már régóta a könyvjelzők között figyel. =) Az acél fogaskerekekkel már találkoztam máshol, az is alap a számomra. Talán jobb is, hogy nem kezdtem bele még az építésbe. =)
Jók a képek, ricsi! Megfogadom, én is feldobom majd az enyéimet, ha nem is a picasa-ra, hanem pl. megadom majd, iwiw-en hogyan találhattok meg. Büszke vagyok rá, hogy belemertem vágni, hogy veletek csinálhatom.

czirbiklaszlo (törölt) 2010.04.03. 22:59:46

Sziasztok!
Crazy Pilot, talán megtaláltam a megoldást a féltengelyek hézagolására. Én azt találtam ki, hogy lehetne vágni a difi felőli tengelycsonkokba gumipogácsákat (8,5x3 mm- eseket). Még így is marad 8 mm a féltengely mozgására. A külső oldal tengelycsonkjainál ez nem lenne jó ötlet, mert kanyarodásnál fennáll a veszélye annak, hogy kiugrik a féltengely. Persze a féltengelyt így is ki kell cserélni a hátsóra. Az itt leírtak csakis az alulengőkar cseréknél alkalmazható.

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.04. 00:57:47

Értelek, mire gondoltál, ha jól vettem ki a szavaidból, akkor a féltengely belső tengelycsonkját kéne betömni annyira, hogy kiszorítsa a féltengelyt a külső tengelycsonkba. Jó és kreatív ötlet. Nem látom veszélyét, ha gondosan járok el.
Köszi a tippet! De aztán lehet, hogy inkább beszerzek 2 hátsót a modellezz.hu-ról. Ott van kifejezetten GT/GT2-eshez alkatrész, de drágán. Meglátom, mennyire leszek a nyár alatt eleresztve anyagilag. =)

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.16. 22:05:15

Megjött a távirányítóm. =))) Majd holnap szétkapom, tüzetesen átnézem, de ma már fáradt vagyok ehhez. Kényelmes a fogása, remélem, működik is. Tényleg, mi van, ha rossz? Kicserélnék?

czirbiklaszlo (törölt) 2010.04.18. 17:45:11

Sziasztok!
Crazy Pilot, miért akarod szétszedni a távot???

ricsi22 (törölt) 2010.04.18. 21:46:07

Sziasztok.
Crazy Pilot ez egy jó kérdés amit laci kérdezett, miért akarod szétszedni? nemsokára itt van az rc doboz meg a két szervo összedugod majd a vevőegységet az elemtartóval és kiderül máris kiderül hogy jó-e. de nem hiszem hogy probléma lenne. na csak azért mondom ezt mert ha szétszeded a csavarokon is meglátni hogy már csavarhúzóval ki lett tekerve akár egyszer is. és ha tényleg gond van vele nehogy az legyen hogy azért nem cserélik ki mert már szét volt szedve,és babráltak vele. onnantól kezdve reklamálni sem tudsz. erre is figyelj, na de ne vedd tolakodásnak, csak erre is gondolj. jó szerelést a továbbiakban is az építőknek, üdv:ricsi.

ricsi22 (törölt) 2010.04.18. 21:54:56

na amit írni akartam csak kimaradt:) gyárilag a szerelésnél gyorsan tesztelik és próbálják a távokat a vevőkkel, úgyhogy nagyon csekély a hibalehetőség. nem hiszem hogy gond lenne vele majd. ezt a gyári távot mármint a 27Mhz-es technológiát már nagyon sokan ellenzik, sajna sok gubanc lehet vele rádiózavar, összeakadások, kicsi hatótáv, ez a vevő önmagában nem tudja lefékezni a modellt ha megszűnik a jel, előfordul olyankor hogy gázt adhat, persze ha egyedül játszol vele akkor nincs nagy gond de ha többen vagytok ajjaj jaj hu hu ott lehetnek meglepetések. a matricánn rajta is van hogy hajókhoz és autókhoz ajálják!! például a repülőkhöz nem, ez sem véletlen, pont a kis hatótávja miatt. ezért akarom majd én is kicserélni a 2.4 Ghz-es távra a gyárit a későbbiekben amint a tárcám engedi. Üdv

Nr01 2010.04.19. 05:38:34

Sziasztok!
Ricsi a mercinél az elszabadulást a karbinlévő gázvisszahúzó rugó megakadályozza! ;)(nem kell FaiL Save)
Üdv

Crazy_Pilot_[HUN] 2010.04.19. 07:58:24

Sziasztok!
A csomagolásra gondoltam, mert amikor átadta a csomagszállítós, már mennem kellett dolgozni, és nem sokkal a blogírás előtt jöttem meg, és élni sem volt kedvem...
Bár bevallom, érdekel az is, mi van a műanyag burkolat alatt. =)))
Én egy 4-es kristályosat kaptam. Ti?
A távirányító kezelőszervei nagyon érzékenyek, kellemes a fogás, bár egy kicsit a gázkar előretolása kényelmetlen, pedig nincs kis ujjam. A "kormány"-on tetszik a gumi borítás, rá kéne rakni egy bordázott valódi verda gumiját. =) Észrevettétek a távirányító tetején azokat a kis csúszkás kapcsolókat? Pont a középvonalnál, nincs ráírva semmi. Ha már itt tartunk azért mellékelhettek volna merő kedvességből egy leírást.

Nr01 2010.04.19. 15:29:47

Az egyik csúszka azt állítja, hogy a kormány forgása negatív - pozitív szóval merre fordítod akkor merre fordítja a szervő, a másikat nem tudom :) Asszem nincs is normális középállásuk!

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.04.19. 19:31:06

Az egyikkel a kormányt állítod be, hogy középállásban a kerekek is egyenesen álljanak, illetve, a másikkal, hogy a gázkar üres állásában alapjáraton tartsa a motort? Vagy nem?

Nr01 2010.04.19. 20:42:46

qpci! Azok a potméterek!
A tetején van 2 csúszka az nem ezt állítja! Az egyik az antenna felőli az azt állítja, hogy merre tekered a "kereket" akkor a szervó merre forgatja az igazi kereket, a másik ugyanezt teszi, csak a gázzal és a gáz szervóval! ;)
Távirányító téren hihettek nekem! (Van egy Kyosho Fazer 1/10 On-Road gépem, ugyanez a táv van hozzá, ugyanezekkel a kristályokkal!) [Tudom mit beszélek :D]

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.06.10. 12:23:08

Megjött az 52., 53. rész, így az első futómű is kész van.

jancsi ,,pöpec'' 2010.06.23. 20:37:21

Sziasztok.Ma megjött az 54.,és az 55. újságszám is.Már egyre jobban várom,hogy elkészüljön a járgány.JÓ szerelést mindenkinek.Üdv.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.08.19. 08:31:05

Megjött a motorblokk! Nagyon durván néz ki.

hondani 2010.08.19. 13:00:17

hát ez annyira jól néz ki majd egyben, hogy nekem nem lesz szívem megjáratni az aszfalton! inkább marad a vitrin:D:D

Nr01 2010.08.19. 19:46:30

@hondani:
Kolega ne mondjon ilyet :D Ha kész lesz, akkor meg majd nem tudsz ellenállni, hogy ne járasd meg 1 héten 1x 1 kicsit :)

Alexxebb 2010.08.19. 19:57:34

@qpci: Jó neked én még csak most várom az első szervót

Nr01 2010.08.19. 20:10:23

@Alexxebb:
Ha ki tudsz fizetni több csomagot akkor írj nekik vagy hívd fel őket, és be lehet elég gyorsan hozni a lemaradást!

Alexxebb 2010.08.19. 20:15:24

@Nr01: ok köszi majd meg próbálom,bár nagyon nem akarok kapkodni mert télen lesz kész és akkor úgy se nagyon lehet kipróbálni,bár én biztos kipróbálom a terem garázsba a szomszédok örömére

Nr01 2010.08.20. 18:06:03

@Alexxebb:
Nincs mit! Én meg voltam őrülve mikor le voltam maradva :) Mikor először feltévedtem ide, akkor éppen ez a helyzet állt fenn, és Hondani akkor tett fel valami képet és 4-6 szám lemaradásom volt, azon nyomban intéztem a felzárkózást :)

Domilaci 2010.09.18. 20:56:36

Sziasztok ti hanyadik számnál jártok?
én 57.számot kaptam meg de kívánci vagyok hogy levagyok e maradva.
mindenkinek jó szerelgetést ! :D

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.09.19. 10:08:52

67. szám. A motor berántó cucc első fele.

Nr01 2010.09.19. 11:33:41

@Domilaci: Hali
Qpci-hez csatlakozva, csütörtökön került fel a 67-es szám a motorra.

Domilaci 2010.09.19. 13:02:01

Bocsi elírtam mert nem 57 hanem 67.szám ahol tartok.

Geri 722 2010.10.25. 08:52:22

Sziasztok Építők!
Néhány napja találtam rá erre a fórumra és azóta sok ötletet, tanácsot megfogadva építem én is a magam kis autóját Bicskén, vagy éppen Kiskunlacházán.
Nem tudom pontosan, hogy jelen pillanatban hol is kellene tartanom a műveletben és ebben szeretném a segítségeteket kérni de nekem ezen a héten csütörtök-péntek környékén fog megérkezni a 68-69-es csomag.
Ezúton szeretnék köszönetet mondani a topic elkészítéséért és a hasznos tanácsokért!
Üdv: Geri722

Geri 722 2010.10.25. 08:58:47

Mivel teljesen kezdő vagyok az RC világában, hálás lennék, ha valaki a segítségemre lenne szakirányú linkek küldésével, mert nekem sajna sehogy sem sikerül találnom magyar nyelven olyan oldalt, ahol megtudhatom, hogy voltaképpen hogyan és miként is működik, milyen NÉLKÜLÖZHETETLEN felszerelést kell beszereznem és mindezt hol tudom megtenni.
Előre is köszönöm a segítséget!!!
Üdv: Geri722

Nr01 2010.10.26. 16:12:19

@Geri 722:
Hali!
A héten kellene megérkezni a 72-73-as csomagnak.

Google nagyon sok boltot, fórumot tud számodra nyújtani, ahol találhatsz leírásokat.

Nélkülözhetetlen egy Izzító, Üzemanyag, Légszűrőolaj, akkuk vagy akkupack az elemek helyett.

Ha megmondod, hogy pontosan miről szeretnél linket adok szívesen. Itt már pár bejegyzés alatt találhatsz linkeket, boltokat.

Geri 722 2010.10.26. 21:17:26

@Nr01: Szeva :)
uhhhh! akkor bizony jó alaposan le vagyok maradva, pedig talán a megjelenés hetében már megvettem anno az első és a második számot, aztán pedig előfizettem és max egy héten belül utalni szoktam a csomag árát, de az a jellemzőbb, hogy előre ki is van fizetve, ami még meg sem érkezett.
nos akkor a lényegre térve konkrétan az alapoktól kezdve szeretném megismerni az RC világát, hogy mi- micsoda, hogyan működik pl. az ajándék távirányító, érdemes-e megtartani, vagy inkább rövid úton le kell cserélni komolyabbra, -mint azt az alumínium lengőkarok esetében olvastam és még magam sem tudom megfogalmazni, hogy konkrétan mire is vagyok kíváncsi, ezért talán az a legegyszerűbb, hogy mindent tudni szeretnék a témával kapcsolatban xD
Üdv: Geri722

Geri 722 2010.10.26. 21:25:47

@Nr01: továbbá szeretnék ötletet arra, hogy honnan lehetne beszerezni egy tekintélyes méretű dobozt, amiben stabilan lehetne rögzíteni a járgányt, hogy sérülés nélkül lehessen szállítani, ezen kívül jó lenne, ha bekopogna hozzám egy jótündér és teljesítené három kívánságom xDDD

Geri 722 2010.10.27. 15:07:00

Hááááj :)
nemrég értem haza egy röpke vásárló körútról, Tatabányán voltam és eléggé lehangoló a végeredmény :(
szerettem volna venni első - hátsó stabilizátort, differenciálműbe fogaskerekeket és olajat, gyertya izzítót, lexan festéket, 10%-os üzemanyagot, de ezeket nem kaptam, talán megrendelésre kb 2 hetes csúszással be is szerezték volna, ami egy kicsit hosszú idő, a szállító dobozt még csak ígérni sem merte az eladó srác, viszont nagy meglepetésemre kaptam üzemanyag szűrőt 1400ért, 16%-os, 2,5 literes üzemanyagot 5580 -ért, 30cc légszűrő olajat 990-ért és 50 ml after run olajat 690-ért :))) pénteken viszont pont útba fog esni újbuda, ott talán be tudom szerezni a még hiányzó alkatrészeket :)

Nr01 2010.10.27. 15:23:47

@Geri 722: Hali!
Amit nem sikerül beszerezni, azt akkor sajnos webshopból kell lerendelni.
Távirányító:
Ajánlatos bal váll felett jó messzire :) Na jó ennyire nem tragikus a helyzet, de nem árt lecserélni egy 2,4GHz-es távirányítóra.
Itt:
www.rcoffroad.hu/cikkek/
Találsz elég sok mindenről egy kis írást, festés, stb, stb.

Az a légszűrő és After Run olaj, jó árban volt, jól sejtem, hogy az egyik márkája Tornado, a másiké pedig Jets!? Az üa. az drága "sajnos" ezt vállaltuk.

Geri 722 2010.10.27. 17:55:26

@Nr01: Hy :)
igen, jól sejted, az after run Tornado termék, ahogy fém kannás üzemanyag is, a légszűrő olaj pedig valami nevenincs kék színű, eléggé sűrű állagú cucc :)
az üzemanyag is eléggé kellemes árban van több web áruház kínálatával szemben, mert láttam bizony majd 6500-ért is valamelyik oldalon ugyanezt a kiszerelést.
meg ahogy itt láttam különböző termékek linkjét, ráleltem a 11. kerületben, a budafoki út 187 szám alatt egy boltra, (ha jól sejtem többek is rendeltek onnan diff bolygókerék csomagot) az fog útba esni holnap után, ott majd csorgatom picit a nyálam és addig meg imádkozok, hogy jöjjön az a rohadt jótündér, akivel kiegyeznék már egy kívánságban is, mert a távirányítót egy jó ideig nem fogom tudni betervezni a költségvetésembe :(
viszont a jó hír az, hogy ma válaszolt a mailemre a suvet és ígéretet kaptam arra, hogy két hét múlva egyszerre 3 pakk fog érkezni, így legalább a lemaradásom megszűnik :)

Geri 722 2010.10.27. 18:03:50

jah és köszönöm a linket, már mentettem könyvjelzőként :)

Domilaci 2010.11.09. 18:14:44

Sziasztok :)
szeretnék egy kis segítséget kérni mivel nem tudom honnét szerezem be a futomű stabilizátort .
meg nekem imitt amott kotyog a futomű , nektek is vagy csak nekem ??

Geri 722 2010.11.11. 06:57:26

@Domilaci: Hello :)
én az rc pandánál vettem az elsőt is és a hátsót is! most néztem az oldalukon, most van is még raktáron pár darab!

www.rcpanda.hu
a termék keresőbe pedig írd be a wt0011, majd a wt0021 kódot és egyből az általad keresett termékre vezet az oldal :)

Geri 722 2010.11.11. 06:59:55

@Domilaci:
ja és mit értesz az alatt, hogy kotyog a futómű?
a difi és a kerék közötti tengely kotyog? mert az nekem is...

Domilaci 2010.11.11. 17:38:09

a kerék az ami kotyog, mint az igazi kocsi kerékcsapágyas lenne .

Domilaci 2010.11.11. 17:55:02

én is rendeltem köszi :D
csavarok milyenek kellenek ?

Geri 722 2010.11.12. 21:18:53

@Domilaci:
a kerék egy minimális szinten nekem is kotyog, de korántsem számottevően!

Geri 722 2010.11.12. 21:25:27

@Domilaci:
na ezt végképp nem értem! milyen csavarra gondolsz? a csomagban benne lesz a merevítő rúd, 2db hernyó csavar, 4db műanyag bigyó, amiket a hernyócsavarokkal kell összecsavarni, 2 alsó, 2 felső gömb, amit be kell pattintani a bigyó aljára illetve tetejére és két ph 2-es csillag csavar, amivel rögzíted a lengőkaron a bigyókat... jah és még kettő, amivel a difi házra rögzíted a rudat!

Domilaci 2010.11.13. 17:18:52

igen miután írtam már láttam :D
bocsesz :)

Domilaci 2010.11.16. 16:53:38

Sziasztok !!
ki hól tart az autóval??
én a 75. számot tegnap kaptam meg megint késve persze .

limike 2010.11.16. 19:43:38

nekem pontosan jött most.

r.zolee 2010.11.17. 21:12:35

Szevasztok.
Ma voltam egy kyosho world nevezetű boltban és akartam venni üzemanyagot..az újság azt írja h bejaratashoz 10%os nitrometan tartalmut vegyünk,a boltban meg azt mondtak h azt meg ne próbáljam a bejaratashoz!:/16%osat vegyek inkább!na most kinek van igaza?és azt is mondtak h amit az újság ajánl gyertyaizzitot az SZAR!Hmm...most akkor mi van??

Nr01 2010.11.18. 14:42:53

Hali!
KyoshoWorld nagyon jó hely, és értenek is hozzá, 10%-osat én nem tenném bele, még járatáshoz sem. 16%-kal járasd, ha más üzemanyaggal akarod járatni ;)
Üdv
Ui.: Izzítók meg majdnem mind ugyanolyanok!

Domilaci 2010.11.18. 15:23:39

Hali!!
én üzemanyagot 16%-osat , izzitót meg 2400mah-at rendeltem a modellfutártól.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.11.19. 06:00:14

Én megrendeltem azt az izzítót, amit az újsághoz kínáltak. Üzemanyagot meg majd jövő héten szerzek, mert még össze sem szereltem a motort. Gondoltam megvárom, amíg minden alkatrész megjön hozzá, és akkor állok neki összeszerelni. A kipufogót már nagyon várom. Meg addig is zacsiban vannak az alkatrészek lezsírozva, nem kapják a párát. Akkor üzemanyagot 16-ost érdemes használni hozzá? 16% nitrometán és 12% olaj? Vagy melyik jó hozzá pontosan? Gondolom az olaj is fontos a kenés miatt. Rendelek after run olajat is, abból mindegy, hogy milyen, gondolom. Levegőszűrő olaj? Az kell nekünk?

Janikj 2010.11.19. 13:12:09

Sziasztok!
Most járok az oldalon először és nagyon tetszik. Eddig egymagam építgettem a kis autómat, és gondoltam ha már így a vége felé járok keresek egy pár hozzám hasonszőrű "nagy gyereket" akik belefogtak ebbe a vállalkozásba. Legutóbb akkor nézelődtem a neten ebben a témában mikor azon gondolkoztam váltsam e valóra egyik gyermekkori álmomat vagy sem. Sajnos akkor nagyon sok okostojás volt, és gondolom van is, akik az egészet csak pénzkidobásnak tartják. Én belevágtam! Az eddigi kommenteket olvasgatva szinte minden kérdésemre választ találtam, amiket mindenki boncolgatott, hogy lesz e hozzá pót alkatrész, és hogy nem egy rossz minőségű valamit kapunk e a pénzünkért. A mostani állás szerint teljesen össze van rakva a kis autóm a 75. számig. Az én autóm full gyári. Eddig minden simán ment. Néha voltak nekem is gondjaim a számok érkezésével, és volt hogy egy számból kettőt küldtek, de az ügyfélszolgálat mindig korrekt volt. Az izzítót én is megrendeltem. és már tűkön űlök mikor kapom már meg sz utolsó 5 számot. Az azért engem is érdekelne, hogy a járatáshoz akkor a 16% - os üzemanyag a legmegfelelőbb, és hogy a stabil karok mekkora különbséget jelentenek?

limike 2010.11.19. 13:36:55

hali nektek rendesen működik a távirányító nekem közbe nem reagált . az autó.

limike 2010.11.19. 13:38:13

www.rcoffroad.hu/ezt az oldat mindenkinek ajánlom itt van a motorol is irva.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.11.26. 11:04:15

Megjött a kipufogó és a légszűrő. Kezdődhet a motor összeszerelés. Az üzemanyagot és a légszűrőolajat megrendeltem. Remélem jövő héten indulhat a bejáratás.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.11.26. 12:27:16

Szerintetek after-run olajnak megfelel egy szintetikus 2t olaj is? Mert az van, így nem kellene vennem.

Nr01 2010.11.26. 16:21:12

@qpci: Bele ne rakd! After Run-t vegyél! ;)

Domilaci 2010.11.26. 22:29:45

Sziasztok!!
most indítottam a járgányt és az a tapasztalatom nagyon rossz állítani az üresjárati fordulatszámot, mert a kipufogó piszkosul útban van az összes csavarnak .A motor nagyon erőteljesen pörög jól harap könnyen indul , habár még a szerelő állványon próbáltam amit hungarocellből csináltam idéglenesen :) ja és nagyon hangos de zene a füleimnek ez a motor duruzsolás :)
Még valami egyedül a gázszervóval nem vagyok teljesen megelégedve mert nem mindig áll vissza az alap helyzetébe gázadás után egy picit visszább áll meg és fékeznem kell hogy alaphelyzetbe álljon . Ha valaki tudna segíteni az jó lenne köszönöm.

Domilaci 2010.11.27. 16:52:55

Sziasztok!!
A kipufogó és a karbi csavarok problémáját megoldottam úgy,hogy csináltam egy másik kipufogó tartó idomot és így szuper :D

Nr01 2010.11.27. 17:58:04

@Domilaci:
Hali! A kipufogót elég könnyű kimozdítani az alaphelyzetéből, és hozzáférni a cucchoz.

Az új tartóról dobhatnál valami képet, egyéb infót, és ha gondolod ki is teszem.

Domilaci 2010.11.27. 19:34:14

@Nr01:
Szia! nos az infó:sima rozsdamentes nem túl kemény drótból van amit úgy hajtottam meg mint a gyári van csak más paraméterekkel így a dob lejjebb került és a porlasztó csavargatáshoz nem kell a kipufogót piszkálni sokkal kényelmesebb,igaz hogy vágni kell a ball oldali szoknyából ott ahol a kipufogó csatlakozik a szilikon könyökkel, de szerintem megéri azt a 10-20 percet amit rákell fordítani.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.11.29. 14:10:07

Megrendeltem ugye az újság által ajánlott izzítót, és rákérdeztem, mikorra érkezne meg. Azt írták, hogy jövő ÉV (!!!!) elején postázzák a csekket, aztán ha befolyt a lé, küldik a cuccost. Valaki ajánljon nekem gyorsan valami izzítót valamelyik webshopból, mert a héten be KELL üzemelnem a gépet. (ez pl jó lenne: shop.modell.hu/product_info.php?products_id=11133 ?)

Nr01 2010.11.29. 18:53:24

@qpci: Hali! Lassú csigák! :D
Tökéletes amit linkeltél ;)

Lewis1 2010.12.02. 15:38:13

Sziasztok!
czirbiklaszlo lenne egy kérdésem.A menetstabit amit beszereltél, ahoz adott minden csavar és kütyü, hogy kapásból beszerelhessem, vagy Te használtál még +ba valamit?Mert megvettem és a képeiden talán mást is látok mint amit a csomag tartalmaz.Előre is köszi a segítséget.

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.12.02. 16:39:19

@Nr01: Sajna nincs nekik raktáron semmilyen izzító. Kitől lehetne még gyorsan rendelni? Úgy látszik, a bejáratás marad a jövő hétre :(

Geri 722 2010.12.04. 06:23:27

@qpci: hali :)
nekem van egy felesleges izzítóm, bontatlan gyári csomagolású Carson 1800 mA-os és 3500-ért meg is válnék tőle (ugyanez és ugyanígy a modellzóna üzletében 3900 -ért van)
ha még aktuális, akkor a geri722@gmail.com címre írj egy üzit és megbeszéljük a részleteket :)

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.12.04. 07:26:02

@Geri 722: Köszönöm a segítséget, de már sikerült megrendelnem, úgy hogy jövő héten várni fogom a postást, mert már izzítanám a gépet. Esetleg valaki írhatna egy pár szót a bejáratással kapcsolatba, ami mondjuk nem egyértelmű, vagy nincs az újságban leírva.

Geri 722 2010.12.04. 10:43:56

@qpci: a motor bejáratásról részletesen itt tudsz olvasni:
www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-bejaratas.php
de röviden a lényeg:
bejáratós autónak ne húzd a gázt! beindítás előtt hőlégfúvóval, vagy hajszárítóval melegítsd elő a hengert, majd tegyél pár csepp nitrot a karbiba a légszűrő nyílásán keresztül és a hengerbe az izzítógyertya nyílásán keresztül úgyszintén, még izzítás nélkül fogd be a kipufogót és húzz 2-3at a berántón, de vigyázz, ne húzd túl, úgy 25 cm-ig még nincs gond, ez azért kell, hogy legyen egy kis nyomása az üzemanyagnak!
nehezen fog először beindulni és ha ez megtörténik, láthatónak kell lennie a kipufogóból áradó füstnek! a 3-4 tankig csak alapjáraton járasd, utána is csak fokozatosan negyed-fél gázt, majd utána kerékre lehet rakni és lassan körözgetni vele és lasanként bekarburálni félgázos gyorsitásokat csinálni 1-3 másodpercig, a hőfokot folyamatosan figyeld!!! majd 1 tank után lehet teljes gázra állitani szépen lassan körözgetve nyolcadokat zárva amig full gáz huzásra el nem éri a teljes fordulat 80-90% át
ha kiürült a tank hagyd midig a motort visszahülni onnan újra lehet indítani!
amíg nem érkezik meg az izzítód, sufni tuninggal is meg lehet oldani az indítást, mégpedig egy kb. 15 cm-es 0,5ös vagy 0,75ös vezetékkel és egy AA-s akksival...
a vezetéket blankold meg kb 4 cm-re és csinálj egy hurkot a karbi tűszelepének réz burkolatára, a vezeték másik végét pedig blankolás után fogd az akksi aljához... (negatív pólus) a pozitív pólussal lefele érintsd hozzá az izzítógyertya kiálló csonkjához és kb 1-2 másodperc után már izzania is kell, amit jó esetben nem fogsz látni, de már indíthatod is a gépet!!!

Geri 722 2010.12.04. 10:56:01

de ettől függetlenül olvasd el a cikket is!!!

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.12.05. 09:18:11

@Geri 722: Köszi. Persze, hogy elolvastam. Kicsit macerás a bejáratás, de tudom, hogy csak jót tesz a motornak. Lehet, keresek valami hozzá értőt itt a környékemen, mert nem akarom elbaltázni, illetve a hőmérsékletet sem tudom mivel mérni. Meg most hol járassam a gépet, mikor minden havas? Vagy az jó egy állványon is?

Geri 722 2010.12.05. 10:27:12

@qpci: na a hőmérséklet dolog nem veszélyes, mert ha rendesen füstöl a kipuff, akkor tuti, hogy jó a kenése a motornak, ennek hiányában hevülne túl, tehát csak ezért nem kell lézeres hőmérőt venni ;)
az első 3-4 tanknyit mindenképp célszerű állványon végezni és aztán majd csak lesz kedvezőbb idő is, amikor már a többi alkatrészt is egymáshoz tudod koptatni :)

qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2010.12.10. 12:53:59

Megjött a 78, 79-es szám, már csak a burkolat van hátra. Remélem hétvégén lesz időm és kedvem bejáratni a mocit.

jeff59 2010.12.17. 14:16:24

Sziasztok!
Egypár kép a "vasról" beizzítás elött. :))
kephost.hu/mygalleries.php?id=F392_4D0B5F31&
Jeff

jeff59 2010.12.17. 14:18:07

Az üzemanyag 16%-s nitro "RAPICON":::

jeff59 2010.12.20. 11:37:44

Igazatok van egy kicsit el@tam...
itt egy belépési kód:
user:jeff59
passw:FB33661649
"képeim" alatt meglesznek
bocsi! jeff

SanyaGTI 2011.01.13. 16:11:10

van ember aki értelmesen fel tudta matricázni a motorháztetőt?ettől undorítób és elba**ott dolgot még nem láttam... elvette a kedvem az egész kasznitól.legszívesebben széttaposnám :)

Nr01 2011.01.14. 16:41:05

@SanyaGTI: Van!
Az "A kész közeli állapot" című post alatt keresgélhetsz képeket! ;)
süti beállítások módosítása